bedrijf-groeien-social-media

Het inzetten van social media kost tijd, maar met voldoende inzet haal je er uiteindelijk veel positieve resultaten uit. Steeds meer bedrijven maken gebruik van social media platforms als Facebook, LinkedIn maar ook Twitter en Instagram. Social media heeft als belangrijkste voordeel dat ze je in contact brengt met jouw klanten. Je kunt op deze manier inspelen op de wensen van je klant. Meer tips over hoe social media je bedrijf kan laten groeien? Lees snel verder!

Kies een social media platform

Kijk van te voren eerst naar wat je wilt bereiken met social media. Natuurlijk wil je dat je bedrijf groeit, maar het is ook belangrijk om te kijken naar jouw doelstelling en de tijd die je erin wilt steken. Op deze manier maak je het concreet voor jezelf. Mocht je snel je populariteit willen vergroten op social media, dan kunnen websites als followersnet.com ook een uitkomst zijn.
Ook belangrijk: het juiste social media platform kiezen. Wat haakt het beste aan bij jouw bedrijf en ook doorslaggevend: waar zitten jouw klanten? Wanneer de doelgroep van jouw bedrijf zich vooral op Instagram bevindt, moet je daar aansluiting zoeken. Is de doelgroep wat ouder en maken ze nog veel gebruik van Facebook? Dan is dat de plek om de aandacht naartoe te bewegen.

Geef de klant een podium

Via een social media platform kun je ingaan op wensen, maar ook eventuele klachten van een klant. Je geeft de klant een podium, en dat kan een positieve, maar ook negatieve uitwerking hebben. Luister naar de klant, ga het gesprek aan en loop daar niet voor weg. Negatieve aandacht is tenslotte ook aandacht! Wanneer je het gesprek aangaat zul je ook merken dat wanneer je het in positieve banen weet te leiden, dit goede reclame voor jouw bedrijf betekent.

De inhoud van de post

Denk goed na over wat je wilt posten op je social media. Vaak werken betaalde sales-berichten een stuk minder goed dan een post die gericht is op emotie. Kijk opnieuw naar jouw doelgroep en kijk naar wat zij liken en interessant vinden. Bij een jonge doelgroep zul je het bijvoorbeeld goed doen met memes. Mensen taggen anderen hier in en zo bereik je een veel breder publiek. Afhankelijk van jouw bedrijf kunnen stories op Instagram ook goed helpen of relevante hashtags op Twitter. Haak in op relevant nieuws om meer bekendheid te creëren.

Hoe vaak moet je posten?

Het is belangrijk om een afgesproken aantal berichten op een social media platform te plaatsen. Dit doe je om in het blikveld van de klant te blijven, maar je wilt dit niet overdrijven. Dus plaats je op Instagram zo’n 1 tot 2 posts per dag, Twitter je een stuk of 10 keer, plaats je 1 bericht op Facebook en doe je een aantal pins op Pinterest.

Written by 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *